Archiwum - Aktualności

13 czerwca 2011 23:46

42. RAJD PIESZY „W POSZUKIWANIU KWITNĄCEGO ŻARNOWCA”

28 maja 2011r. wybraliśmy się na imprezę, która od kilku już lat odbywa się na terenie gminy Będzino. Tym razem było nas trochę mniej, bo duża grupa wyjechała na wycieczkę do Krakowa.

Wszyscy turyści spotkali się w Mielnie, przy pomniku morsa, w pobliżu okazałej sztucznej palmy. Tam też zrobiliśmy kilka fotek i wyruszyliśmy plażą do Mielenka. Morze przywitało nas falami i dość dużym wiatrem. Szło się dość ciężko, ale ile było uciechy, gdy trzeba było uciekać przed falami. Niektórzy po drodze zbierali muszelki i pięknie wyszlifowane kamyki. Ola Pecyna zebrała całkiem sporą kolekcję.

Po odpoczynku na wydmach ( w dozwolonym miejscu) ruszyliśmy polnymi drogami do Kazimierza Pomorskiego. Była okazja, aby zapoznać się z życiem łąki – Kasia Pecyna zebrała bukiet maków, znalazł się ślimak z kolorową muszlą, no i dorodne pokrzywy, które ponoć wcale nie parzyły. Ciekawostką dla wielu turystów był kulisty aluminiowy zbiornik na 10 tys. litrów wody, który wysoko nad ziemią, lśnił w słońcu niczym UFO.

Z Kazimierza ścieżką rowerową dotarliśmy do Łekna. Tam zwiedziliśmy XV wieczny, gotycki kościół p.w. św. Jana Chrzciciela. O tym pięknym zabytku średniowiecznej architektury opowiedział nam proboszcz ksiądz Jan Borzyszkowski.

Rajd zakończył się na boisku  szkolnym w Łeknie, gdzie mogliśmy zjeść zupę ufundowaną przez Przewodniczącego Rady Gminy w Będzinie, pana Andrzeja Nożykowskiego. Natomiast Wójt Gminy Będzino, pan Henryk Broda przekazał drobne upominki dla każdego uczestnika imprezy.

Jak zwykle odbył się konkurs krajoznawczy, w którym II miejsce zajął Mateusz Szewczak z kl. IV.

Nagrody, dyplomy i odznaki turystyki pieszej i kwalifikowanej wręczała radna gminy, pani Krystyna Najdzion wspólnie z prezesem koszalińskiego PTTK  T. Tokarzem:

• Srebrne Siedmiomilowe Buty otrzymali najmłodsi turyści z zerówki – Nikola Skowron, Kasia Pecyna, Mateusz Pietrowski, a także Aleksandra Pecyna z kl. II;
  •  Złote Siedmiomilowe ButyKarolina Grajper z kl. II, Maja Skowron, Wiktoria Malarczyk z kl. III;
  • Popularną OTP Jakub Łukaszewski z kl. IV;
  • Małą Brązową OTPPaweł Rybczyński z kl. IV;
  • Popularną odznakę  Turysta Przyrodnik  – Maja Skowron z kl. III i Kuba Łukaszewski z kl. IV.

A przed nami jeszcze tylko jeden rajd i … wakacje.